Ilmoittaudu: Laulutyöpaja ma 23.10.2023 klo 17–19

Laulutyöpajassa perehdytään lauluun, tekniikkaan ja terveeseen äänenkäyttöön kolmen eri tyylilajin näkökulmasta laulajien Anna Dantchevin, Reeta Vestmanin ja Elina Hjeltin johdolla. Työpajassa kuullaan Annan, Reetan ja Elinan omista kokemuksista ja haasteista laulajan työssä. Osallistujat pääsevät myös tapaamaan kollegojaan sekä jakamaan ajatuksiaan ja kokemuksiaan.

Muusikkojen liiton jäsenille suunnattu työpaja järjestetään Helsingin G Livelab Suitessa (Pieni Roobertinkatu 16, 6. kerros) maanantaina 23. lokakuuta 2023 klo 17 alkaen. Tarjolla on kahvia ja teetä.

Ilmoittaudu mukaan >

Työpajan järjestävät yhteistyössä Muusikkojen liitto ja Freelancemuusikot ry.

Lisätiedot:

Muusikkojen liiton tiedottaja–tuottaja Rosanna Mantila
rosanna.mantila@muusikkojenliitto.fi

Anna Dantchev (FM, MuM) on suomalais-bulgarialainen laulaja–lauluntekijä, joka on valmistunut globaalin musiikin maisteriksi Taideyliopiston Sibelius-Akatemiasta. Dantchev on perehtynyt erityisesti bulgarialaiseen laulutekniikkaan, jota hän myös opettaa. Hän on laulanut muun muassa afroamerikkalaista ja vapaaseen improvisaation perustuvaa materiaalia sekä keikkaillut erilaisissa kokoonpanoissa. Tällä hetkellä Dantchev keskittyy omaan sävelkieleensä, suomalaisbulgarialaisen grooveen.

Elina Hjelt on yrittäjä, laulaja–laulunopettaja (AMK), hoitava hengitysohjaaja sekä valtuutettu Complete Vocal Technique -opettaja. Hjelt keikkailee rytmimusiikin saralla monenlaisissa kokoonpanoissa sekä tekee myös erilaisia show-, musikaali- ja taustalaulukeikkoja sekä ääni- ja studiotöitä.

Reeta Vestman on valmistunut näyttelijäksi Royal Academy of Musicin musiikkiteatterin osastolta Lontoosta sekä musiikin maisteriksi Taideyliopiston Sibelius-Akatemiasta. Tällä hetkellä Helsingin Kaupunginteatterissa työskentelevä Vestman on tehnyt lukuisia musikaalipäärooleja ja lainannut ääntään useille animaatiohahmoille. Hän on myös kiertänyt maailmaa Husky Rescue -yhtyeen laulajana ja esiintynyt Linnan juhlissa Kaartin Combon solistina. Vestman opettaa laulua Taideyliopiston Teatterikorkeakoulussa.

Kuva Anna Dantchevista: Maarit Kytöharju
Kuva Elina Hjeltista: Teemu Mattson