Musiikintekijöiden rahaston stipendihaku käynnissä 31. elokuuta saakka – haettavana viisi stipendimuotoa

Musiikintekijöiden rahasto edistää ja tukee suomalaisten musiikintekijöiden toimintaa ja työtä jakamalla stipendejä. Rahastoon siirrettävät varat ovat peräisin Kopiosto ry:n Suomen Musiikintekijät ry:lle vuosittain tilittämistä kevyen musiikin teosten kopiointikorvauksista.

Vuoden toinen stipendihaku on käynnissä torstaihin 31. elokuuta 2023 klo 23.59 saakka.

Haettavia stipendityyppejä on viisi: työskentelystipendi, Uralle-stipendi, reissustipendi, hankintastipendi ja erityisstipendi. Samalla hakukierroksella voi hakea useampaa stipendityyppiä.

Stipendejä haetaan ja myönnetyt stipendit julkaistaan sivulla Klaavi.fi.

• Stipendejä haetaan klaavi.fi-sivulla
  • Haku päättyy 31. elokuuta klo 23.59
  • Stipendityyppejä on viisi. Voit hakea useampaa stipendityyppiä samalla hakukierroksella.
  • Stipendit ovat henkilökohtaisia. Jos kyseessä on työryhmä (esim. bändi), jokainen ryhmän jäsen hakee itse stipendiä.
  • Stipendiä ei myönnetä hakijalle, jolla on vuoden tai yli vuoden mittainen taiteilija- tai työskentelyapuraha, eikä hakijalle joka on saanut Musiikintekijöiden rahaston stipendin kahden edellisen hakukierroksen aikana. Esimerkki: Jos hakija on saanut 1/2021 kierroksella stipendin, voi hän hakea ja saada stipendin seuraavan kerran vasta kierroksella 2/2022.
  • Stipendin käytöstä on tehtävä selvitys vuoden kuluessa myöntöpäivästä lukien.
  • Hakemukset käsittelee ja päätökset tekee Musiikintekijöiden rahaston toimikunta.

Lue lisää ja hae Musiikintekijöiden rahaston stipendiä >