Berliinin residenssi

Berliinin residenssi on kalustettu ja hyvin varusteltu huoneisto asuintalossa Kreuzbergin kaupunginosassa osoitteessa Gneisenaustraße 113. Pinta-ala on runsaat 150 neliömetriä kahdessa kerroksessa.

Residenssin vuoden 2018 viikot 1–26 olivat haettavissa 24.8.–11.9. Kaikille määräaikaan mennessä hakeneille on ilmoitettu heidän arpaonnestaan. Peruutuspaikoista ilmoitetaan ensisijaisesti kyseistä viikkoa hakeneille. Vuoden 2018 toinen vuosipuolisko tulee haettavaksi keväällä 2018. Asiasta tiedotetaan lisää myöhemmin.

Asunto ja varustelu

Residenssi on kalustettu ja hyvin varusteltu huoneisto asuintalossa Kreuzbergin kaupunginosan länsipuolella osoitteessa Gneisenaustrasse 113. Pinta-ala on runsaat 150 neliömetriä kahdessa kerroksessa, joita yhdistää huoneiston sisällä oleva kierreportaikko. Yläkerrassa on iso olohuone/työtila, ruokailuhuone, keittiö ja kylpyhuone/wc. Alakerrassa on oleskelu-/työhuone ja kaksi makuuhuonetta sekä kylpyhuone/wc.

Yläkerran olo-/työhuoneessa on flyygeli, joka on ns. silent-malli, eli sillä voi soittaa myös kuulokkeita käyttäen esimerkiksi yöaikaan. Alakerran työ-/oleskelutilassa on sähköinen työpiste, jossa on MIDI/USB-koskettimisto, 24-tuumainen tietokonenäyttö, mikseri ja Genelec-aktiivikaiuttimet. Käyttäjä tuo oman kannettavan tietokoneen.

Yläkerran olohuoneessa on suuri taulutelevisio ja 5.1-äänijärjestelmä. Myös alakerran oleskelutilassa on televisio. Keittiössä on jääkaappi/pakastin, kahvinkeitin, paahdin, astianpesukone ja perusastiasto sekä ruoanlaittovälineet. Alakerran kylpyhuoneessa on kuivaava pyykinpesukone.

Huoneistossa voi soittaa ja harjoitella kuten asuinhuoneistossa yleensä, eli kohtuudella ja naapurit huomioon ottaen.

Palvelut

Asunnon välittömässä läheisyydessä on kattava valikoima palveluita, kuten esimerkiksi ravintoloita, apteekki, pankki, itsepalvelupesula, metroasema, taksiasema sekä ostosmahdollisuuksia. Myös musiikkitarjontaa löytyy lähietäisyydeltä.

Vuokraaminen

Residenssiviikot arvotaan puolivuosittain, ja arvontaan voivat osallistua Muusikkojen liiton jäsenet, joiden jäsenyys on kestänyt hakuajankohtaan mennessä vähintään kuusi kuukautta.

Residenssiin mahtuu majoittumaan seitsemän henkilöä. Koska residenssi on tarkoitettu ensisijaisesti työskentelyyn, jäsenen lisäksi residenssissä voivat majoittua vain perheenjäsenet.

Vuokra-aika on pääsääntöisesti yhden viikon ajanjakso. Vuokra-ajan yksikkö on viikko maanantaista maanantaihin. Esimerkiksi neljän päivän tosiasiallisesta käytöstä on maksettava koko viikon vuokra.

Hinnasto

Berliinin residenssin viikkovuokra on 310 euroa sisältäen yhden liinavaatekerran (vuodevaatteet ja pyyhe) ja siivouksen kerran viikossa maanantai-iltapäivällä, sekä 30 euroa kultakin seuraavalta henkilöltä sisältäen yhden liinavaatekerran kullekin ilmoitetulle henkilölle (esim. 4 hengelle viikko maksaisi 310 e + 90 e = 400 e).