Koronaviruspandemiasta aiheutuu valtavasti muutoksia musiikkialan tapahtumiin ja työntekoon. Muusikkojen liiton jäsenkyselyn mukaan noin 96 % muusikoista on menettänyt pandemian vuoksi työtilaisuuksia.

Tälle sivulle on koottu aiheeseen liittyvä infopaketti liiton jäsenille. Alasivuilta löydät tietoa perutuista keikoista ja työnteon estymisestä, työttömyydestä, lomautuksista, sairastumisesta ja karanteenista, liiton Korona-apurahasta sekä muuta tietoa pandemiaan liittyen. Tarjolla on apua jaksamiseen sekä Työttömyyskassa Finkan ajankohtaisia tiedotteita. Liitto seuraa tilannetta ja päivittää infopakettia.

Kaikki Muusikkojen liiton uutiset, lausunnot ja kannanotot koronapandemiaan liittyen löydät täältä >.

Music Finlandin tilannekuva kokoaa dataa menetyksiin liittyen täällä >.

Koronaviruspandemian aikana järjestetyt Etäkahvit ovat jälkikäteen jäsenistön katsottavissa liiton jäsensivuilla. Katso Etäkahvit jälkikäteen >

Ota yhteyttä

Tutustuthan liiton kokoamaan infopakettiin koronaviruspandemian aiheuttamaan tilanteisiin liittyen. Mikäli kysymykseesi ei löydy vastausta liiton ohjeistuksesta, tarvittaessa voit olla yhteydessä meihin:

Työsuhteiset / TES-sopimusalat:

Sopimuspäällikkö Miika Tarhio: miika.tarhio@muusikkojenliitto.fi
Juristi Mirkka Kivilehto: mirkka.kivilehto@muusikkojenliitto.fi

Freelancerit, itsensätyöllistäjät ja yrittäjät:

Freeasiamies Jaakko Kämäräinen: jaakko.kamarainen@muusikkojenliitto.fi
Freelancereiden luottamushenkilö Juho Viljanen: juho.viljanen@muusikkojenliitto.fi
Juristi Mirkka Kivilehto: mirkka.kivilehto@muusikkojenliitto.fi

Muut yleiset kysymykset:

Viestintäpäällikkö Sanni Kahilainen: sanni.kahilainen@muusikkojenliitto.fi
Liiton toimisto (Kaisu Junno ja Sirpa Seppänen): sml@muusikkojenliitto.fi

Liiton toimisto suljettu asiakaskäynneiltä

Perjantaista 13. maaliskuuta 2020 alkaen Muusikkojen liiton toimisto on suljettu toistaiseksi asiakaskäynneiltä koronaviruspandemian aiheuttamien varotoimien vuoksi.

Olethan meihin yhteydessä sähköpostitse:

sml@muusikkojenliitto.fi

Kaikki liiton henkilökunnan yhteystiedot löytyvät täältä >.