Vientiartistijalostamossa valmennetaan musiikkiviennin uusia kykyjä

Muusikkojen liiton ja Music Finlandin toteuttamassa vientiartistijalostamossa etsitään ja valmennetaan uusia vientitoivoja. Haku ohjelmaan alkaa toukokuussa 2019, ja sitä esitellään vientiartistijalostamon etkoilla 29. toukokuuta G Livelabissa.

Vientiartistijalostamo on syyskuussa 2019 alkava mentorointi- ja valmennuskokonaisuus kansainvälistä uraa aloittaville tai jo tekeville artistitulokkaille. Sen ideana on auttaa osallistujiaan kehittymään artisteina sekä lisätä heidän tietämystään kansainvälisestä musiikkialasta. Lisäksi vientiartistijalostamon tarkoitus on auttaa suomalaista musiikkialaa löytämään uusia, kansainväliseen uraan valmiita kykyjä.

Jalostamon ohjelma sisältää valmennusta, käytännön työskentelyä (studiotyö ja live-esiintyminen) sekä verkostojen kehittämistä. Jokainen mukaan valittu artisti saa myös henkilökohtaisen mentorin, jota tavataan vientiartistijalostamon aikana, sekä oman räätälöidyn vientisuunnitelman.

Valitsijoina, puhujina ja mentoreina toimii joukko suomalaisen musiikkialan ammattilaisia, kuten Miikka Koivisto (YleX), Marja Kokko (Universal Music), Asko Kallonen (Warner Music Finland), Samu Haber (Comusic Management) sekä poptähti Isac Elliot. Lisäksi ohjelmassa kuullaan kansainvälisiä musiikkiammattilaisia kuten manageri Ulysses Hüppauf (Apocalyptica) ja musiikkialan juristi Paul Spraggon (SSB Solicitors, asiakkaina mm. Adele, Jamiroquai, The Prodigy).

Yhdeksän kuukautta kestävä valmennuskokonaisuus toteutetaan syyskuun 2019 ja toukokuun 2020 välillä ja sen hakuaika on 6.5.–2.6.2019.

Vientiartistijalostamo on osa Music Finlandin kolmiosaista Fast Track -kasvuohjelmaa, joka on suunnattu musiikkialan yrityksille, artisteille sekä yhtyeille musiikkigenreen katsomatta. Fast Track -kasvuohjelman osiot ovat vientiartistijalostamo, vientistrategia ja vientiyrityshautomo.

Lue lisää Music Finlandin sivuilta >

Vinkkejä kansainvälistymiseen G Livelabissa

Vientiartistijalostamon etkot -infotilaisuus järjestetään G Livelabissa (Yrjönkatu 3, Helsinki) 29. toukokuuta klo 13-15. Tilaisuudessa kuullaan hyödyllisiä vinkkejä kansainvälisen uran aloittamiseen – miten kasata tiimi, miten verkostoitua ja keneen olla yhteydessä? Lisäksi tutustutaan Muusikkojen liiton ja Music Finlandin tarjoamiin palveluihin.

Tapahtumassa on paikalla beatboxaaja Felix Zenger, LCMDF-duosta tuttu Mia Kemppainen sekä Isac Elliotin manageri ja muusikko Fredi Lunden.

Tilaisuus on avoin kaikille. Vapaa pääsy – ilmoittaudu mukaan!

Lue lisää ja ilmoittaudu >