Vientiartistijalostamon etkoilla puhuttiin musiikkibisneksestä ja kansainvälistymisestä

Kuvassa vas. Laura Friman, Lottaliina Pokkinen, Felix Zenger, Pekka Lehti, Fredi Lunden ja Mia Kemppainen.

Muusikkojen liiton ja Music Finlandin järjestämä Vientiartistijalostamon etkot -tapahtuma järjestettiin G Livelabissa 29. toukokuuta 2019. Tilaisuudessa puhuttiin artistien kansainvälistymisestä, verkostoitumisesta ja sopimuskäytännöistä.

Keskustelemassa olivat beatboxaaja Felix Zenger,  LCMDF-duosta tuttu Mia Kemppainen, Isac Elliotin manageri ja muusikko Fredi Lunden, Muusikkojen liiton lakiasiainpäällikkö Lottaliina Pokkinen sekä Freelancemuusikot ry:n puheenjohtaja Pekka Lehti. Toimittaja Laura Frimanin juontamaan tapahtumaan osallistui noin 100 kansainvälisestä urasta kiinnostunutta artistia ja muusikkoa.

Vientiartistijalostamo on syyskuussa 2019 alkava mentorointi- ja valmennusohjelma kansainvälisestä urasta kiinnostuneille artisteille ja bändeille. Hakuaika vientiartistijalostamoon päättyi 2.6.2019. Ohjelmaa toteuttavat Muusikkojen liito ja Music Finland.