Työttömyyskassa Finkan uutisia

7.4.2021

Osa määräaikaisista lakimuutoksista jatkuu

Osa koronapandemian vuoksi säädetyistä määräaikaista työttömyysturvalain muutoksista on saanut jatkoa. Näitä ovat muun muassa sovitellun päivärahan suojaosaan ja liikkuvuusavustukseen liittyvät muutokset.

Lue tarkemmin Finkan verkkosivuilta, mitkä kaikki väliaikaiset lakimuutokset jatkuvat ja mitkä ovat päättyneet 31.12.2020.

 eAsiointi – kaikki kassan palvelut käytössäsi 24/7

Onhan Finkan eAsiointi jo sinulle tuttu? eAsiointi on tietoturvallinen ja nopea tapa hoitaa kassa-asioita verkossa. eAsioinnin kautta voit lähettää hakemuksen, liitteitä ja viestejä. Palvelu toimii henkilökohtaisilla pankkitunnuksilla. eAsioinnista löydät myös tiedon muun muassa milloin jäsenyytesi Finkassa on alkanu. Finka suosittelee käyttämään yhteydenottokanavana eAsiointia, se yhdenmukaistaa asiointiasi ja palvelussa viestiketjut säilyvät, joten niihin voit palata myöhemmin uudelleen.

Käsittelytilanne ja kevään arkipyhät

Käsittelytilanne kassassa on tällä hetkellä hyvä. Täyttä etuutta koskevat myönteiset päätökset on alkuvuoden (tammi-maaliskuu) aikana annettu keskimäärin 6,7 päivässä ja soviteltua etuutta koskevat myönteiset päätökset 7,8 päivässä hakemuksen saapumisesta. Kokonaan työttömien jatkohakemukset tulevat maksuun muutaman päivän kuluessa niiden saapumisesta työttömyyskassaan.

Kevään ja kesän arkipyhien (pääsiäinen, helatorstai, juhannus) vuoksi käsittelyssä voi esiintyä ajoittaista ruuhkaa ja maksupäivät voivat poiketa normaalista.