Muusikko edellä -kirjan julkaisutilaisuus

Location

G Livelab
Address

Muusikkojen liitto juhlii yli satavuotista taivaltaan julkaisemalla laajoista teema-artikkeleista koostuvan Muusikko edellä -juhlakirjan.

Satavuotista itsenäisyyttään juhlivan Suomen ohella juhlii sadan vuoden merkkipaaluaan myös Muusikkojen liitto. Kulttuurialan valtakunnallisena  ammattijärjestönä se on koko olemassaolonsa aikana toiminut monin tavoin muusikkojen työskentelyolosuhteiden kehittäjänä – niin lainsäädäntöön, sopimuskäytäntöihin kuin koulutuskysymyksiinkin vaikuttavana tahona.

Laajojen teema-artikkeleiden muodostama juhlakirjan sisältö luo monitahoisen näkökulman maamme musiikkielämään ja sen taustavaikuttajiin viimeisen sadan vuoden ajalta. Kirjoittajat ovat tutkijoita, journalisteja ja muita alan asiantuntijoita.

Kuten mikä tahansa yhdistys, myös Muusikkojen liitto on yhtä kuin sen jäsenistö – juhlavuotena noin 3 400 eri musiikkityylien ammattimuusikkoa, alalla sivutoimisesti työskentelevää, sekä alan ammattiopiskelijaa. Kollektiivisen edunvalvonnan ytimessä on kuitenkin siis suomalainen muusikko – yksilö, persoona, taiteilija ja käsityöläinen.

Julkaisutilaisuudessa kuullaan puheenvuoroja kirjan kirjoittajilta sekä nähdään materiaalia vuosikymmenten varrelta. Tilaisuuden juontaa toimittaja Baba Lybeck, jonka johdolla keskustelemassa ovat Junnu Aaltonen, Reetta Ristimäki, Jaakko Kämäräinen ja Mia Kemppainen.

Tarjolla on kuohuvaa ja pientä purtavaa – lämpimästi tervetuloa juhlistamaan historiikin julkaisua! Tilaisuus on avoin kaikille, vapaa pääsy.

Julkaisutilaisuudessa kirja on tarjolla juhlahintaan 30 e (norm 40 e)Liiton jäsenille hinta on aina 30 e.

Muusikko edellä -kirjassa kuuluu muusikkojen ääni.

Tilaa Muusikko edellä liiton toimistosta >

Ilmoittaudu mukaan julkaisutilaisuuteen >

Tilaisuuden jälkeen ilta jatkuu G JAM! -jamien merkeissä klo 20 alkaen – house bandina Helsinki-Cotonou Quartet.

Jaa →