Vastuullinen musiikkiala: Kohti ekologisuutta

Location

Zoom
Address

Ekologinen kestävyys on pitkään puhuttanut musiikin ammattilaiskentällä kuten yhteiskunnassa laajemminkin. Miten toimijat voivat omilla valinnoillaan vähentää ympäristölle aiheutuvaa kuormitusta ja osaltaan hillitä ilmastonmuutosta?

“Kestävät ratkaisut kiertueiden liiketoiminnan tehostamiseksi – haasteet ja mahdollisuudet” Mikko Sirén on muusikko ja Apocalyptica-yhtyeen jäsen sekä yksi tapahtumatalo Krapin Pajan omistajista. Sirén on toiminut kansainvälisessä musiikkibisneksessä yli kaksikymmentä vuotta, mikä on tuonut mukanaan näkemystä kiertuetoiminnan ekologisista kehitysmahdollisuuksista musiikin vapaalla kentällä.

”Miten maksimoida suurtapahtumien positiivinen vaikutus sekä onnellisuus?” Katariina Uusitupa (MuM, FM) on Flow Festivalin tuotantopäällikkö ja We Jazz -festivaalin toiminnanjohtaja. Flowssa Uusitupa vastaa palveluiden sekä alueen viihtyvyyden ja turvallisuuden suunnittelusta ja tuotannosta. We Jazzilla hänen vastuullaan on koko tapahtuman kehitys budjetoinnista sopimuksiin ja henkilöstön johtamiseen. Ennen nykyistä työnkuvaansa Uusitupa vastasi startup-tapahtuma Slushin tuotannosta sekä toimi tuottajana useilla kotimaisilla festivaaleilla ja klubeilla Pori Jazzista G Livelabiin.

”Musiikkialan kestävässä kehityksessä tarvitaan myös yksityishenkilöiden tekoja” Lumi Ollila on entinen ympäristöjuristi, nykyinen musiikintekijä ja Suomen Musiikintekijät ry:n koordinaattori. Ollila tekee musiikkia nimellä Milou ja käsittelee ympäristökysymyksiä myös luovassa työssään. Musiikkialan kestävässä kehityksessä yhdistyvät siten Ollilan kaksi keskeistä intohimon aihetta.

Asiantuntijavieraana keskustelussa on Elina Levula, yrittäjä (Positive Impact) ja Suomen ensimmäinen akkreditoitu Sustainable Event Management Professional.

Keskustelua moderoi Vastuullinen musiikkiala -hankkeen projektipäällikkö Helmi Saksala.

Lämpimästi tervetuloa mukaan! Tapahtuma on kaikille avoin eikä edellytä ennakkoilmoittautumista.

Osallistumislinkki >

Meeting ID: 827 3895 1969
Salasana kysyttäessä: Vastuu

Tapahtuma on osa Muusikkojen liiton, Suomen Musiikintekijät ry:n ja Autiosaari Oy:n yhteistä Vastuullinen musiikkiala -hanketta.

Mitä tarkoittaa vastuullinen musiikkiala? Miten siellä puhutaan ja toimitaan?

Lisätiedot:
Tuottaja Sari Löytynoja