Suomi Areenassa keskusteltiin tulevaisuuden tähteydestä

Muusikkojen liitto, Gramex, IFPI Finland ja Radiomedia järjestivät Suomi Areenassa keskustelun siitä, mistä tämän ja huomispäivän ihmiset löytävät lempimusiikkinsa. Onko vastaus radio, TV, some, striimauspalvelut vai keikat?

Tiistaina 17. heinäkuuta järjestetyssä keskustelussa olivat mukana Carla Ahonius (toimitusjohtaja, manageri, Manage Me Oy), Wemppa Koivumäki (toimitusjohtaja, Sony Music Entertainment Finland Oy), Mikko Koivusipilä (head of music, Sanoma Media Finland / Nelonen Media), Arttu Lindeman (artisti, tubettaja, Sony Music Entertainment Finland Oy), Jarkko Nordlund (toimitusjohtaja, MTV Oy) sekä Vilma Alina (artisti, lauluntekijä, Universal Music Finland Oy). Paneelin juonsi Maria Veitola (sisältöjohtaja, Radio Helsinki).

Paneelissa pohdittiin perinteisten medioiden roolia tulevaisuudessa, kun esimerkiksi sosiaalisen median ja uusien formaattien merkitys kasvaa entisestään. Keskustelussa kuultiin monia näkökulmia asiaan. Perinteisten medioiden uumoiltiin säilyvän ja excel-tiedostotkin mainittiin, toisaalta sosiaalisen median sekä puskaradion todettiin olevan tulevaisuudessa entistä tärkeämpiä uusien ilmiöiden löytymiseen nopeasti. Lisäksi paneelissa sivuttiin tähteyttä ylipäätään sekä artistien hyvinvointia raadollisella alalla.

Keskustelu on katsottavissa jälkikäteen MTV3:n Katsomo-palvelussa >