Soittimet putoamisvaarassa – Soitinvakuutuksen laajennus kannattaa

Yleisin syy soittimen vahingoittumiseen liiton jäsenistön keskuudessa on viimeisen puolen vuoden aikana ollut soittimen putoaminen, ja vahinkoja on sattunut erityisesti portaissa liikuttaessa. Liitto kannustaa varovaisuuteen, mutta jos jotain kuitenkin sattuu, liiton Soitinvakuutus turvaa soittimesi.

Muusikkojen liiton lokakuussa 2018 voimaan astunut Soitinvakuutus kattaa jäsenistön soittimet 3 000 euroon saakka 150 euron omavastuulla.

Vakuutus on voimassa ympäri maailman, ja se kattaa soittimen arvon 3 000 euroon saakka mikäli soitin vahingoittuu, varastetaan tai katoaa. Vakuutus korvaa myös soittimen vaurioitumisesta aiheutuvan mahdollisen arvonaleneman.

Vakuutuksen laajennus kannattaa

Mikäli haluat ottaa liiton Soitinvakuutuksen lisäksi laajemman vakuutuksen, voit ottaa sen 3 000 euron omavastuulla, jolloin liiton vakuutus kattaa omavastuuosuuden 150 euroa ylittävältä osalta. Maksat itse laajennuksen, mutta Muusikkojen liitto on sopinut vakuuttajan kanssa edulliset jäsenhinnat.

Soitinvakuutuksesta, sen ehdoista ja laajennusmahdollisuuksista voit lukea tarkemmin liiton sivuilta – kysy tarvittaessa lisätietoja liiton toimistosta!

Lue lisää ja laajenna vakuutustasi >