Hakemuksia residensseihin otetaan vastaan vain ilmoitettuna hakuaikana. Hakuajan ulkopuolella tulleita hakemuksia ei huomioida arvonnassa.

Muusikkojen liiton taiteilijaresidenssit ovat haettavana kaksi kertaa vuodessa:

• Ensimmäisen vuosipuoliskon viikot 1–26 ovat haettavana viikoilla 36–37
  • Toisen vuosipuoliskon viikot 27–52 ovat haettavana viikoilla 10–11

Residenssit ovat haettavana joka vuosi samaan aikaan.

Hakuehdot

Hakijan tulee olla Muusikkojen liiton jäsen, ja jäsenyyden tulee olla kestänyt residenssijakson alkamiseen mennessä vähintään kolme kuukautta. Ehto koskee myös mukaan lähteviä Muusikkojen liiton jäseniä. Residensseissä voivat majoittua hakijan kanssa liiton jäsenet ja perheenjäsenet. Villa Vikanissa voivat majoittua myös muut.

Jäsenmaksujen tulee olla ajan tasalla matkustusajankohtana. Jos hakijalla tai mukaan lähtevällä jäsenellä on maksurästejä hakuajankohtana, ei hakemus etene arvontaan.

Hakeminen

Residenssit ovat haettavana kaksi kertaa vuodessa ilmoitettuna hakuaikoina hakulomakkeella.

Lomakkeessa kysytään seuraavat tiedot:

• yhteystiedot ja jäsennumero
  • onko hakija vieraillut residenssissä viimeisen kolmen vuoden aikana
  • haettavat residenssit
  • halutut residenssijaksot
  • residenssiin matkustavien henkilöiden määrä
  • mukaan lähtevien liiton jäsenten nimet
  • mukaan lähtevien perheenjäsenten nimet

Hakija voi toivoa useaa viikkoa ja halutessaan laittaa toivotut viikot järjestykseen: jos ensimmäinen haluttu viikko ei ole enää vapaana, myönnetään hakijalle seuraava mahdollinen vapaa viikko.

Arvonta

Arvonta suoritetaan hakuajan päätyttyä. Arvonnan tulos ilmoitetaan hakijoille henkilökohtaisesti.

Vuokra-aika ja laskutus

Vuokra-ajan yksikkö on viikko maanantaista maanantaihin. Villa Vikanin vuokra-ajan yksikkö on sunnuntaista sunnuntaihin (viikosta 27/2024 alkaen maanantaista maanantaihin). Esimerkiksi neljän päivän tosiasiallisesta käytöstä on maksettava koko viikon vuokra.

Residenssijakson vuokrat laskutetaan parin viikon kuluessa arvonnasta porrastetusti. Maksuaikaa on kaksi viikkoa – maksulla varaus tehdään sitovaksi. Mukana matkustavien henkilöiden liinavaatekustannukset laskutetaan vuokrasopimuksen palauttamisen jälkeen.

Residenssikohtaiset vuokrahinnat löydät residenssisivuilta.