Pitchcraft – varaa aika ja kehitä ilmaisuasi

Artisti, muusikko – haluatko kehittää osaamistasi urasi edistämiseksi? Miten esittäytyä ja tehdä vaikutus? Kuinka voisit kertoa itsestäsi ja tuotannostasi kiinnostavasti? Miten luoda tiimi ja kansainvälistyä?

Muusikkojen liitto järjestää aiheesta jäsenilleen koulutusta 21.–22.10. lokakuuta 2019. Kouluttajana toimii amerikkalainen manageri–agentti–kouluttaja Valerie Denn*, joka on taustaltaan myös muusikko ja artisti. Denn on opettanut muun muassa Berklee School of Musicissa sekä toiminut artistien ja musiikkialantoimijoiden mentorina ja kouluttajana lukuisissa tapahtumissa ja koulutusohjelmissa.

30 minuutin mittaiset henkilökohtaiset ajat ovat varattavissa 21.10. klo 14–17 välille sekä 22.10. klo 10–17 välille.

Varaa aika 9.10. mennessä:
Anna-Maija Vartiainen, viestintäassistentti: anna-maija.vartiainen@muusikkojenliitto.fi

Ajat varataan ilmoittautumisjärjestyksessä. Koulutus tapahtuu englanniksi G Livelabin neuvottelutilassa (Pieni Roobertinkatu 16, 6. krs, Helsinki).

*Valerie Denn

Manager, agent and mentor Valerie Denn has been very active in the Folk/Roots/Americana/World music community since 1996. She runs a booking agency & artist management, is a talent buyer and has been a mentor and speaker at numerous conferences.

Valerie toured as a musician for 20 years and released 5 albums with her husband James who she met while attending Berklee School of Music. Valerie is passionate about working with artists who are involved in creating music with a message. Musicians who are inspiring and change makers are her focus. She has consulted and coached organizations helping musicians with export development and guiding them on how to launch their careers globally. Valerie served for 4 years on the Board of Directors for Folk Alliance International where she was also President.

Valerie teaches and partners with other industry events to lead coaching and creativity workshops for the enrichment of the creative/artistic process. She knows how to help musicians come up with a clear vision of how to build a team and get their career moving in the right direction. She also coaches artists on developing a daily practice to help them become creative beings while also building solid solvent careers. She lived in Austin, TX for 30 years but now lives in Nova Scotia, Canada.

* Teacher at Song School for Rocky Folk 6 years
* Mentor at SXSW 15 years
* Folk Alliance International workshops and Fast Track Agent program
* ECMA Canada International delegate & mentor, pitching sessions