Muusikkojen liiton jäsenet voivat varata liiton omistamaa kevyttä äänentoistolaitteistoa käyttöönsä yksittäisiä esiintymistilaisuuksia varten. Lainaajat huolehtivat itse tarvittavista kuljetuksista. Helsingissä lainausta hoidetaan liiton toimistossa, ja muissa kaupungeissa siitä huolehtivat liiton osastot. Helsingin laitteiston esittely löytyy täältä. Yhteystiedot löytyvät sivun alaosasta.

Äänentoistolaitepalvelun tarkoituksena on helpottaa etenkin sellaista esiintymistoimintaa, jonka kustannusrakenne normaalisti painottuu kohtuuttomasti äänentoistolaitteisiin, eli laitekustannukset vievät huomattavan osan esiintymispalkkiosta. Tarkoituksena on tukea myös sellaisia esiintyjiä ja yhtyeitä, joiden ei esimerkiksi syystä tai toisesta ole vielä mahdollista tai kannattavaa hankkia omia laitteita. Laitteista ei saa periä tilaisuuden järjestäjältä tai muulta taholta vuokraa. Tarkoituksena on se, että laitevuokrista säästyvä osuus siirtyy esiintyjien varsinaisiin palkkioihin.

Muunneltava laitteisto

Helsingin laitteistoon kuuluu 2 kpl DB-technologies ES503 -järjestelmää, 2 kpl Allen & Heath ZED10FX -mikseriä, JBL EON208 -matkalaukkusetti, sekä mikrofonit, telineet ja johdotus.

Laitteisto on pyritty pitämään mahdollisimman yksinkertaisena ja laitteistoa lainataan sellaisille käyttäjille, jotka osaavat käyttää niitä asianmukaisesti. Lainaaja vastaa itse laitteistolle tahallisesti tai huolimattomuuttaan aiheuttamistaan vahingoista tai katoamisesta, joten laitteista on syytä huolehtia hyvin. Nouto- ja palautusajat sovitaan etukäteen sitovasti. Lainauksessa ilmenevien laiminlyöntien seurauksena voi menettää oikeuden lainata laitteita jatkossa.

Yhteystiedot

Freelancemuusikot ry, Helsinki: Liiton toimisto, freeasiamies Jaakko Kämäräinen, jaakko.kamarainen@muusikkojenliitto.fi, +358 (0) 50 368 4469
Tutustu laitteistoon >

Joensuun Muusikot ry: Jarmo Kähkönen +358 (0) 500 917 928
Laitteistoon kuuluu DB-Technologies ES503 -järjestelmä, Allen & Heath ZED10FX -mikseri sekä mikrofonit, telineet ja johdotus.

Turun Muusikot ry, Nico Rantanen nico.rantanen@gmail.com, +358 (0) 40 7074 225

Keski-Suomen Muusikot ry: Seppo Niemi (014) 644 838, +358 (0) 40 5661 825

Kotkan Muusikot ry: Olli Andersen (05) 2688 774

Oulun Muusikot ry: Jukka Yletyinen +358 (0) 400 615 109; Markku Korhonen +358 (0) 40 7374 717; Jarmo Väärä +358 (0) 400 587 454