Oppilaitoskiertue käynnistyy

Muusikkojen liiton laatuaan toinen oppilaitoskiertue käynnistyy lokakuun 2019 alussa. Liiton väki vierailee oppilaitoksissa tutustumassa muusikko-opiskelijoihin – tarkoituksena on keskustella muusikon työelämästä sekä kuulla opiskelijoiden ajatuksia siihen liittyen.

Loka-, marras- ja joulukuussa 2019 toteutettava oppilaitoskiertue kattaa oppilaitokset ympäri maan. Liitto pääsee vierailemaan Tampereella, Rovaniemellä, Torniossa, Oulussa, Kajaanissa, Porissa, Joensuussa, Kuopiossa, Kokkolassa, Pietarsaaressa, Turussa, Jyväskylässä ja Helsingissä.

Kiertuetta järjestävä freeasiamies Jaakko Kämäräinen toteaa, että muusikon ammattiin kuuluu paljon asioita, joita monet oppivat kantapään kautta vasta työelämässä. ”Nämä liittyvät usein jollain tavoin rahaan, tekijänoikeuksiin, yrittäjyyteen tai työttömyyteen. Muun muassa näitä asioita käsittelemme oppilaitoskiertueella.”

Freeasiamies Jaakko Kämäräinen.

Kämäräisen lisäksi kiertueelle lähtee vaihteleva kokoonpano liiton toimistosta: lakiasiainpäällikkö Lottaliina Pokkinen, freelancereiden luottamusmies Juho Viljanen, viestintäpäällikkö Sanni Kahilainen sekä viestintäassistentti Anna-Maija Vartiainen.

”Hienointa kiertueella on tietysti tavata seuraavan sukupolven muusikoita ja kuulla heidän ajatuksiaan muusikkouden tulevaisuudesta”, sanoo Kämäräinen.

Lisätiedot:
Jaakko Kämäräinen