Oppilaitoskiertue käynnistyi Tampereella

Oppilaitoskiertue käynnistyi opiskelijatapahtumalla Tampereen G Livelabissa perjantaina 4. lokakuuta 2019. Paikalla oli noin 70 musiikinopiskelijaa Tampereen seudun eri oppilaitoksista.

Tampereen G Livelabissa vietettiin opiskelijapäivää, johon osallistui musiikinopiskelijoita Tampereen ammattikorkeakoulusta, Tampereen Konservatoriolta, Tampereen Orkesteriakatemialta ja SASKYsta.

Tapahtuman ohjelmaan kuului muusikon työelämää koskeva luento, jossa Muusikkojen liiton freeasiamies Jaakko Kämäräinen, varapuheenjohtaja Pekka Lehti ja Tampereen Muusikot ry:n varapuheenjohtaja Ari Pulkkinen keskustelivat opiskelijoiden kanssa muusikoille tärkeistä aiheista, kuten sopimuksista ja toimeentulosta.

Muusikkojen liiton viestintäpäällikkö Sanni Kahilainen esitteli liiton palveluita, ja Livelaboratorio oy:n toimitusjohtaja Tanja Douglass sekä G Livelab Helsingin tuottaja Niklas Aaltio kertoivat Radio Helsingin ja G Livelabin toiminnasta. Päivän aikana opiskelijat pääsivät tutustumaan uuteen Tampereen G Livelabiin, jota toimitusjohtaja Annamaija Saarela esitteli avauspuheessaan.

Oppilaitoskiertuetta järjestävä Jaakko Kämäräinen kiittää opiskelijoita, oppilaitoksia ja tapahtuman järjestäjiä antoisasta päivästä. ’’Kiertue sai hienon alun Tampereen uudessa G Livelabissa. Saimme yhdessä pohtia muusikon työelämään liittyviä ulottuvuuksia. Keskustelua käytiin monista tärkeistä aiheista, kuten muusikon identiteetistä ja toimeentulon moninaisista lähteistä sekä niihin liittyvistä sopimuksista. Tästä on hyvä aloittaa koko syksyn jatkuva oppilaitoskiertue.”

Kiertue vierailee kuluvan syksyn aikana Helsingissä, Kokkolassa, Pietarsaaressa, Oulussa, Kajaanissa, Porissa, Joensuussa, Kuopiossa, Turussa ja Jyväskylässä.