Oletko Kopioston etsimä tekijä?

Tv-ohjelmille kertyy vuosittain tekijänoikeuskorvauksia, joita Kopiosto ei pysty maksamaan tekijöille puutteellisten tietojen vuoksi.

Tekijänoikeusjärjestö Kopiosto tilittää vuosittain korvauksia yli 10 000 av-tekijälle/-esittäjälle, joilla on Kopioston av-korvausten laskennassa useita kymmeniä tuhansia teoksia. Osa kerätyistä korvauksista jää kuitenkin maksamatta, sillä Kopiostolle ei ole raportoitu kaikkien av-teoksien kaikkia tekijöitä. Yhteishallinnointilaki edellyttää näiden tuntemattomien tekijöiden listausten julkistamista ensin järjestön omille jäsenille (1 vuoden kuluessa tilityshetkestä) ja myöhemmin kaikille avoimesti yhteishallinnointiorganisaation omilla verkkosivuilla (2 vuoden kuluessa tilityshetkestä). Nyt julkistetut tuntemattomien tekijöiden listaukset koskevat tv:n esitysvuotta 2017, jonka Kopiosto-korvaukset tilitettiin syyskuussa 2018 eli vajaat 5 kuukautta sitten.

Kopioston sivuilla on listattuna ohjelmat, joista on kertynyt tekijänoikeuskorvauksia, mutta joista vielä puuttuvat tiedot ohjelman tekijöistä.

Tutustu listoihin >

Muusikkojen liitto on Kopioston jäsenjärjestö.