”Ole osa luovaa ratkaisua” -webinaari to 22.10.

"Ole osa luovaa ratkaisua" -webinaari on suunnattu luovien alojen tekijöille ja vaikuttajille. Kestäviä ratkaisuja käsittelevä Creasuksen ja Sitran webinaari järjestetään torstaina 22. lokakuuta 2020 – tervetuloa mukaan!

”Edelläkävijöitä, ideoita ja inhimillisyyttä!”

Creasuksen ja Sitran Ole osa luovaa ratkaisua -webinaari on suunnattu luovien alojen tekijöille ja vaikuttajille. Kestävät ratkaisut kytevät eri puolilla kenttää.

Puhumassa ovat Veden vartija -elokuvaa tuottava Misha Jaari Bufosta, KEMUT-kestävyyshanketta koordinoiva musiikkialan monitoimija Anu Ahola, kestävän toiminnan edelläkävijä Genelecin toimitusjohtaja Siamäk Naghian, Kansainvälisten asioiden päällikkö Katarina Lindholm Tanssin Tiedotuskeskuksesta ja laulaja–lauluntekijä, terapeutti Iisa Pajula. Puhujaesittelyt >

Tilaisuuden jälkipuoliskolla etsitään pienryhmissä vastauksia luovia tekijöitä askarruttaviin, kestävyyttä koskeviin kysymyksiin. Mikä esimerkiksi on aineellisen rooli osana aineettoman omaisuuden taloutta? Entä miten saavutamme meille tärkeät, kestävyyteen liittyvät tavoitteet? Tapahtuman päätteeksi puretaan yhdessä ryhmäkeskustelujen antia.

Kaikille avoin ja ilmainen tapahtuma toteutetaan Zoomissa torstaina 22. lokakuuta klo 9.00–12.00. Zoom-linkki löytyy Creasuksen tapahtumasivulta sekä Facebook-eventistä muutama päivää ennen webinaaria.

Tervetuloa mukaan!

Creasus kokoaa kestävän kehityksen työkaluja

Löytyykö kestävän kehityksen työkalupakistasi välineitä, joita soisit muidenkin käyttävän? Onko sinulla tai yhteisölläsi loistava oivallus, kiinnostava kokeilu tai rohkea toimintamalli kestävyyden parantamiseksi luovalla alallasi? Tai tiedätkö, että naapurissa on meneillään merkittävä pilotti?

Creasuksen nettisivujen Vinkkaa & Linkkaa -palsta nostaa esille kulttuurialan suunnannäyttäjiä, heidän rohkeita kokeilujaan ja käytännön ratkaisujaan. Ideana on, ettei pyörää tarvitse keksiä uudelleen vaan voi lainata kaverin pyörää. Vinkkejä, nostoja ja haastatteluita jaetaan myös Creasuksen Facebook-sivulla.

Vastaa Kestävät ratkaisut -nykytilakyselyyn

Creasuksen ja Sitran yhteisessä Kestävät ratkaisut -hankkeessa kartoitetaan luovien alojen nykytilaa ekologisesti kestävien tekojen, kokeilujen ja aloitteiden osalta. Kerro, mitä sinä tiedät tai pohdit juuri nyt aiheen tiimoilta.

Kyselyyn vastaaminen vie vain muutaman minuutin.
Vastaa kyselyyn 20.10. mennessä >

Vastaukset kerätään nimettöminä. Voit kertoa omasta alastasi ja roolistasi vapaamuotoisesti ja vastata vain niihin kysymyksiin, jotka koet työsi kannalta relevanteiksi.

Kestävyys on noussut kulttuurialalla ilmiöksi. Kesällä 2020 perustettu luovan kiertotalouden kehittämisyhdistys Creasus ry kokoaa ja jakaa tietoa luovilla aloilla tapahtuvasta kestävyystyöstä – uusista oivalluksista, kokeiluhankkeista ja parhaista käytännöistä. Lue lisää >