Muusikkojen iltapäiväkahveilla keskusteltiin manageroinnista

Muusikkojen iltapäiväkahvit järjestettiin 7. marraskuuta 2019 liiton neuvottelutilassa Helsingissä. Paikalla liiton jäsenistön kanssa keskustelemassa olivat managerit Carla Ahonius ja Fredi Lundén.

Muusikkojen iltapäiväkahvien aiheena 7. marraskuuta oli managerointi. Tilaisuudessa pohdittiin muun muassa milloin kannattaa hankkia itselleen manageri, mitä manageri tekee ja miten managerin löytää. Paikalla oli 15 osallistujaa.

Managerit Carla Ahonius (mm. Cheek, Jenni Vartiainen, Erin) ja Fredi Lundén (Isac Elliot) kertoivat mitä managerin työ pitää sisällään. Carla Ahonius mainitsi managerin tärkeimmäksi tehtäväksi pitää artistin puolia ja pyrkimyksen edistää artistin uraa ”kaikilla ruumiin ja sielun voimilla”. Tilaisuudessa käsiteltiin myös managerisopimuksia, joista alusti liiton lakiasiainpäällikkö Lottaliina Pokkinen.

Carla Ahonius ja Fredi Lundén korostivat, että manageria lähestyessään kannattaa olla rohkeasti juuri sellainen kun on. Esimerkiksi demon laatua ja taltiointimuotoa tärkeämmäksi he näkivät sen, että artistin usko itseensä ja musiikkiinsa välittyy.

Kiitos osallistujille inspiroivasta keskustelusta!
Seuraavien Muusikkojen iltapäiväkahvien ajankohta ja aihe ilmoitetaan myöhemmin.