Muusikko edellä – Muusikkojen liiton satavuotisjuhlakirja

Tuoreen Muusikko edellä -juhlakirjan (toim. Pekka Nissilä) sisältö luo monitahoisen näkökulman maamme musiikkielämään ja sen taustavaikuttajiin viimeisen sadan vuoden ajalta. 20.5.2019 julkaistun teoksen kirjoittajat ovat tutkijoita, journalisteja ja muita alan asiantuntijoita.

Satavuotista itsenäisyyttään juhlivan Suomen ohella juhlii sadan vuoden merkkipaaluaan myös Muusikkojen liitto. Kulttuurialan valtakunnallisena  ammattijärjestönä se on koko olemassaolonsa aikana toiminut monin tavoin muusikkojen työskentelyolosuhteiden kehittäjänä – niin lainsäädäntöön, sopimuskäytäntöihin kuin koulutuskysymyksiinkin vaikuttavana tahona.

Laajojen teema-artikkeleiden muodostama juhlakirjan sisältö luo monitahoisen näkökulman maamme musiikkielämään ja sen taustavaikuttajiin viimeisen sadan vuoden ajalta. Kirjoittajat ovat tutkijoita, journalisteja ja muita alan asiantuntijoita.

Kuten mikä tahansa yhdistys, myös Muusikkojen liitto on yhtä kuin sen jäsenistö – juhlavuotena noin 3 400 eri musiikkityylien ammattimuusikkoa, alalla sivutoimisesti työskentelevää, sekä alan ammattiopiskelijaa. Kollektiivisen edunvalvonnan ytimessä on kuitenkin siis suomalainen muusikko – yksilö, persoona, taiteilija ja käsityöläinen.

Tilaa tuore juhlakirja hintaan 40 e.
Liiton jäsenille hinta on aina 30 e.

Tilaa Muusikko edellä -juhlakirja liiton toimistosta >