Music Finlandin vientituki uudistunut – haku käynnissä myös kursseille ja biisileireille

Music Finlandin live-tuki, teosvientituki, näkyvyystuki ja Takeoff-vientituki yhdistyivät elokuussa yhdeksi kokonaisuudeksi. Uudistettu vientituki koostuu kahdesta eri tukimuodosta, projektituesta ja strategiatuesta. Music Finland järjestää tiistaina 15.11. infotunnin, jossa voi esittää kysymyksiä uudistukseen liittyen. Lisätietoja Zoom-webinaarista sekä ilmoittautumislinkin löydät täältä >

Music Finlandin vientituen seuraava hakukierros päättyy 30.11. Tuen hakijalla on oltava näyttöä kansainvälisestä kysynnästä esimerkiksi toteutuneiden ulkomaankeikkojen ja -kiertueiden sekä kansainvälisten yhteistyökumppaneiden, julkaisujen ja kuuntelijoiden muodossa. Tuen hakijoilta edellytetään investointikykyä ja pitkäjänteinen kansainvälistymisstrategia. Löydät hakulomakkeen ja tarkemmat tiedot tuesta Music Finlandin sivuilta >

Joulukuussa järjestettävä eurooppalainen biisileiri Hip Hop Hotel on tarkoitettu hip hop- tai r&b-genreistä ponnistaville kirjoittajille ja artisteille. Biisileiri on erinomainen tilaisuus kehittyä kansainvälisten co-write -sessioiden tekemisessä ja rakentaa verkostoja ulkomaille. Leirin suomalaisosallistujat työskentelevät tiimeissä eri puolilta Eurooppaa saapuvien artistien ja tuottajien kanssa. Lue lisää biisileiristä ja hae mukaan viimeistään 30.10. >

Top 20 – Future Hitmakers -kurssin tavoitteena on auttaa musiikin tekijöitä etenemään urallaan, verkostoitumaan muiden biisintekijöiden ja musiikkialan ammattilaisten kanssa sekä inspiroida luomaan uutta musiikkia. Kurssilla tunnetut musiikintekijät kertovat työskentelytavoistaan, kappaleidensa synnystä ja urapoluistaan. Lisäksi kustannus- ja levy-yhtiöiden edustajat valottavat alan lainalaisuuksia ja toimintamalleja. Ensi vuoden alkupuolella järjestettävän kurssin hakuaika on auki 1.11. saakka.

Kansainvälistymisen ABC -tilaisuudet on suunnattu toimijoille, jotka ovat kansainvälisen uransa alkuvaiheessa tai suunnittelevat kansainvälistä uraa. Tilaisuuksissa kerrotaan Music Finlandin palveluista ja kansainvälistymisen ensimmäisistä askelista. Jokaisen tilaisuuden sisältö on sama. Tilaisuuteen on mahdollista osallistua tänä syksynä seuraavina ajankohtina:
Ke 9.11. klo 16-18
Ke 16.11. klo 16-18 (taidemusiikin toimijoille)