Ansiopäivärahan hakeminen ja lomautus

Työttömyyskassa Finkan sivuilta löydät tietoa muun muassa ansiopäivärahan hakemisesta sekä lomautuksista.

Finka: ansiopäivärahan hakeminen >

Finka: ansiopäiväraha, lomautus >

Ruuhkaa asiakaspalvelussa

Koronaviruksen aiheuttama yleinen tilanne vaikuttaa olennaisesti myös Työttömyyskassa Finkan jäsenistöön ja heidän työtilanteeseensa. Tällä hetkellä Finka pyytää välttämään tarpeettomia yhteydenottoja kassaan, jotta resurssit voidaan turvata hakemusten käsittelyyn. Hakemusmäärien kasvu tulee ruuhkauttamaan kassan käsittelytilannetta. Kassa tekee kaikkensa turvatakseen ydintehtäviensä sujumisen poikkeusolosuhteissa. Finka pyytää jäsenistöltä kärsivällisyyttä ruuhkaantuneessa palvelutilanteessa.

Vallitsevan tilanteen takia kassa rajoittaa myös puhelinpalvelua 1. huhtikuuta 2020 lukien, ja uudet puhelinpalveluajat ovat tiistaisin ja torstaisin klo 10–14. Ajantasaisen käsittelyaikatiedon löydät Finkan verkkosivuilta. Finka pahoittelee muutoksista aiheutuvaa haittaa.

eAsiointi – kaikki kassan palvelut käytössäsi

Nyt on hyvä aika tutustua Finkan eAsiointiin, mikäli et ole vielä kirjautunut palveluun. eAsiointi on tietoturvallinen ja nopea väylä hoitaa kassa-asioita verkossa. eAsioinnin kautta voit lähettää kassalle hakemuksen, liitteitä ja viestejä. Palveluun kirjaudutaan omilla henkilökohtaisilla pankkitunnuksilla. eAsioinnissa myös kaikki aiemmat viestit löytyvät samasta paikasta, joten saapuneeseen tietoon on helppo palata jälkeenpäin.