Korona-apurahan ensimmäisellä kierroksella myönnettiin 298 500 euroa musiikin esittäjille

Muusikkojen liiton Korona-apurahan ensimmäisellä kierroksella myönnettiin yhteensä 298 500 euroa 427 musiikin esittäjälle, jotka ovat koronapandemian seurauksena menettäneet toimeentuloaan.

Muusikkojen liiton 3. kesäkuuta auenneen Korona-apurahan etusijalla ovat päätoimiset musiikin ammattilaiset, jotka ovat koronapandemian seurauksena menettäneet toimeentuloaan ja jotka eivät ole saaneet menetettyjä tuloja kompensoivia etuuksia tai apurahoja tai joiden saamat etuudet tai apurahat eivät turvaa perustoimeentuloa.

Apurahaa myönnetään tarveharkintaisesti taiteelliseen työskentelyyn, ja sen suuruus on 1000 € (alle kahden viikon mittainen työskentelyjakso) tai 500 € (yhden viiikon mittainen työskentelyajanjakso).

Ensimmäisellä hakukierroksella apuraha myönnettiin 427 musiikin esittäjälle

Ensimmäisellä hakukierroksella myönnettiin yhteensä 298 500 euroa 427 musiikin esittäjälle. Päätöksestä on ilmoitettu kaikille apurahaa 3.–9. kesäkuuta 2020 hakeneille sähköpostitse. Ensimmäisellä kierroksella käsiteltiin yhteensä 605 hakemusta.

Seuraavan kierroksen päätökset ilmoitetaan hakijoille viikolla 26.

Haku käynnissä toistaiseksi

Haku on jatkuva ja avoinna toistaiseksi tukivarojen riittävyydestä riippuen. Mikäli apurahan tarve lisääntyy, sitä voi hakea myöhemmin uudelleen. Hakemusten käsittelyaika on noin kaksi viikkoa.

Hakemus tehdään Muusikkojen liitto -mobiiliapplikaatiolla.

Lue lisää ja hae apurahaa >

Lisätiedot:

koronatuki@muusikkojenliitto.fi