Korona-apurahaa myönnetty yhteensä 437 500 euroa

Muusikkojen liiton Korona-apurahan toisella kierroksella myönnettiin yhteensä 139 000 euroa 191 musiikin esittäjälle, jotka ovat koronapandemian seurauksena menettäneet toimeentuloaan. Toisen kierroksen päätöksistä on ilmoitettu hakijoille 24. kesäkuuta. Yhteensä apurahaa on nyt myönnetty 437 500 euroa 618 henkilölle.

Muusikkojen liiton 3. kesäkuuta auenneen Korona-apurahan etusijalla ovat päätoimiset musiikin ammattilaiset, jotka ovat koronapandemian seurauksena menettäneet toimeentuloaan ja jotka eivät ole saaneet menetettyjä tuloja kompensoivia etuuksia tai apurahoja tai joiden saamat etuudet tai apurahat eivät turvaa perustoimeentuloa.

Apurahaa myönnetään tarveharkintaisesti taiteelliseen työskentelyyn, ja sen suuruus on 1000 € (alle kahden viikon mittainen työskentelyjakso) tai 500 € (yhden viiikon mittainen työskentelyajanjakso).

Apuraha myönnetty 618 musiikin esittäjälle

Apurahaa on myönnetty yhteensä 437 500 euroa 618 musiikin esittäjälle.

Ensimmäisellä hakukierroksella (hakemukset ajalla 3.–9.6., päätökset 17.6.) myönnettiin yhteensä 298 500 euroa 427 musiikin esittäjälle. Ensimmäisellä kierroksella käsiteltiin yhteensä 605 hakemusta.

Toisella hakukierroksella (hakemukset ajalla 9.–18.6., päätökset 24.6.) myönnettiin yhteensä 139 000 euroa 191 musiikin esittäjälle. Toisella kierroksella käsiteltiin yhteensä 306 hakemusta.

Päätöksestä on ilmoitettu hakijoille sähköpostitse.

Seuraavan kierroksen päätökset ilmoitetaan hakijoille viikolla 27.

Lisätiedot:

koronatuki@muusikkojenliitto.fi