Ihminen on hyvä asia -gaala juhlistaa tasa-arvoa kulttuurialalla

Ihminen on hyvä asia -gaala on Pertti Kurikan nimeämä tapahtuma, jossa juhlitaan vuosittain tasa-arvoa edistäviä kulttuuritekoja. Muusikkojen liitto on ehdolla vuoden ''ihmisin teko'' -palkinnon saajaksi.

Ihminen on hyvä asia -gaalassa kulttuurialalla työskentelevät kehitysvammaiset ja mielenterveyskuntoutujat toteuttavat illalliskonsertin Musiikkitalon Klubilla tasa-arvon päivänä 19. maaliskuuta 2019 yhdessä huippukokkien ja muusikoiden kanssa. Yhteisen konsertin kautta artistit haluavat edistää yhdenvertaisuutta musiikkialalla.

Gaalassa palkitaan myös vuoden ’’ihmisin teko’’, eli parhaiten tasa-arvoa edistänyt kulttuuriteko. Muusikkojen liitto on ehdolla palkinnon saajaksi. Muut ehdokkaat ovat Lapinlahden lähde, Mental Beauty Records, Kettuki ry, Kohtaus ry, Me itse ry, Alakulttuurikeskus Loukko, Ihmisoikeusliitto, Kakspy ry, IITUSPY ry, ESKOT ry ja Mielen ry.

Muusikkojen liitto aloitti yhteistyön Pertin Valinnan kanssa marraskuussa 2018. Yhteistyöhön sisältyy esimerkiksi asiantuntijavaihtoa ja mediayhteistyötä.

Neljättä kertaa järjestettävän Ihminen on hyvä asia -gaalan tuottaa Pertin Valinta yhteistyössä Lyhty ry:n Mielentöntä valoa -hankkeen (Sosped) ja Alvi ry:n kanssa.