Helsingin kaupungilta kolmen miljoonan euron erityisavustushaku taide- ja kulttuurialan yhteisöille

Kulttuurin ja vapaa-ajan toimiala avaa ylimääräisen avustushaun taide- ja kulttuurialan yhteisöille osana Helsingin koronapandemiaan liittyvää palautusohjelmaa. Haku aukeaa 7. syyskuuta 2020.

Erityisavustus suunnataan taiteen ja kulttuurin alan yhteisöjen toiminnan käynnistämiseen, ylläpitämiseen ja uudelleen muotoiluun koronasta aiheutuneiden rajoitusten sekä jatkuvan epävarmuuden ja hitaan toipumisen jatkuessa. Erityisavustushakuun varataan kolme miljoonaa euroa vuosille 2020–2021 ja avustukset myönnetään marraskuussa 2020.

Avustus on tarkoitettu yleisölle avoimeen taide- ja kulttuuritoimintaan ja sitä voivat hakea helsinkiläiset oikeustoimikelpoiset rekisteröidyt yhteisöt, kuten yhdistykset ja toiminimet, säätiöt, osuuskunnat ja osakeyhtiöt. Avustusta eivät voi hakea yksityishenkilöt, yksittäiset taiteilijat tai rekisteröitymättömät työryhmät. Avustusta eivät voi myöskään hakea taiteen perusopetuksen oppilaitokset, Helsingin kaupungin omistamat tai kaupunkikonserniin kuuluvat toimijat.

Erityisavustuksen hakuaika on 7.9.–2.10.2020 klo 16.00.