G Livelab Tampereen syksyn ohjelma julki

Tampereen keskustaan 17.8. avattavalla huippumodernilla G Livelab Tampere -musiikkiklubilla esiintyy syksyn mittaan laaja ja monipuolinen kattaus kotimaisia ja kansainvälisiä kärkiartisteja. Liput tapahtumiin ovat nyt myynnissä.

Uusi, kokonaisvaltaisen musiikkielämyksen ehdoilla suunniteltu liveklubi G Livelab Tampere tarjoaa ensimmäisen keikkansa yleisölle 17. elokuuta. Klubin terassille pääsee istumaan iltaa jo heinäkuun puolivälistä lähtien. Koskimaisemassa, historiallisessa Frenckellin pannuhuoneessa toimivan 250 asiakaspaikkaa sisältävän klubin on suunnitellut arkkitehtitoimisto Casagrande Laboratory, ja sen ytimessä ovat laadukas ja laaja-alainen ohjelmisto, huippuluokan Genelec-äänentoisto sekä viihtyisän ilmapiirin luova moderni design.

G Livelab Tampereen syyskauden ohjelmiston selkärankana on monimuotoinen ja laadukas kotimaisen musiikin kattaus, joka sisältää rockia, poppia, räppiä, kansanmusiikkia, kamarimusiikkia, jazzia ja kaikkea näiden väliltä. G Livelab Tampere toimii myös näyttämönä erilaisille konsertti- ja tapahtumasarjoille sekä tekee yhteistyötä festivaalien kanssa.

G Livelab Tampereen toimitusjohtaja Annamaija Saarela kommentoi ohjelmistoa näin: ”Kolme vuotta kestäneen suunnittelu- ja remonttivaiheen jälkeen olemme vihdoin siinä pisteessä, että voimme julkistaa ensimmäisen kauden ohjelmamme. Suurella ilolla ja ylpeydellä tarjoamme ihmisille tämän monipuolisen kattauksen. Yhteistyö G Livelab Helsingin kanssa on mahdollistanut Jason Moranin, Arild Andersenin ja Bianca Gismontin saamisen Tampereelle. On myös hienoa, miten innokkaasti Tampereen musiikkitoimijat ja ohjelmatoimistot ovat lähteneet kanssamme yhteistyöhön. Uuden klubin ohjelmasuunnittelu tehdään yhdessä alan parhaiden ammattilaisten kanssa.”

G Livelab Tamperetta hallinnoi Livelaboratorio Tampere Oy, jonka omistaa Muusikkojen liitto. Livelaboratorio Tampere Oy:n hallitukseen kuuluu joukko kotimaisen musiikki- ja kulttuurikentän vaikuttajia. Hallituksen muodostavat Ahti Vänttinen (pj), Tanja Douglass, Helena Hiilivirta, Tapio Korjus, Sami Kuoppamäki, Mari Kärkkäinen, Perttu Pesä ja Ari Pulkkinen. G Livelab Tampere on toinen musiikkiklubi G Livelab -brändin alla. Ensimmäinen G Livelab avattiin Helsinkiin vuonna 2016.

Muusikkojen liiton sekä Tampereen ja Helsingin G Livelabien hallitusten puheenjohtaja Ahti Vänttinen avaa ajatusta uuden klubin taustalla: ”G Livelab -klubikonsepti on Muusikkojen liiton panos livemusiikkikokemuksen kehittämiseen. Tekniikka ja yleisön odotukset ja laatuvaatimukset kehittyvät, ja haluamme tarjota yleisölle – ja esiintyjille – parasta mikä on nykytekniikalla ja -suunnittelulla mahdollista. G Livelab päivittää elävän musiikin kokemuksen tälle vuosituhannelle.”

Tutustu G Livelab Tampereen syksyn 2019 ohjelmistoon klubin verkkosivulla >

G Livelab Tampere sosiaalisessa mediassa:
facebook.com/glivelabtampere
instagram.com/glivelabtampere