Allekirjoita vetoomus iranilaisten artistien puolesta

Kansainvälinen musiikkiyhteisö tuomitsee jyrkästi lokakuussa pidätettyjen iranilaisten räppärien Toomaj Salehin ja Saman Yasinin tuomion ja kuolemantuomion. Vetoomuksessa kerätään allekirjoituksia tuomioiden kumoamiseksi ja taiteilijoiden vapauttamiseksi.

30. lokakuuta 2022 räppäri Toomaj Salehi pidätettiin Iranissa, ja hänen kurdikollegansa Saman Yasin on ollut vankilassa 2. lokakuuta lähtien. Yasin on tuomittu kuolemaan.

Salehia ja Yasinia syytetään ”sodasta Jumalaa vastaan” (moharebeh) ja ”moraalijärjestyksen törkeästä loukkaamisesta” (ifsad fil-arz). He ovat joutuneet kidutuksen ja pahoinpitelyn kohteeksi.

Kansainvälinen musiikkiyhteisö kerää taiteilijoiden ilmaisunvapausjärjestöjen, Freemusen ja Safemusen johdolla allekirjoituksia vetoomukseen tuomioiden kumoamiseksi ja taiteilijoiden vapauttamiseksi. Vetoomuksessa vaaditaan Iranin islamilaista tasavaltaa luopumaan kaikista Salehia ja Yasinia vastaan ​​esitetyistä syytteistä ja kumoamaan Yasinin kuolemantuomio.

Osoita tukesi ja allekirjoita vetoomus (englanniksi) >