100-vuotias Turun Muusikot ry juhli vanhalla Raatihuoneella

Turun Muusikot ry:n 100-vuotisjuhlavuosi huipentui jäsenistön juhlaan Turun vanhalla Raatihuoneella sunnuntaina 17. marraskuuta 2019.

Muusikkojen liiton vanhin osasto Turun Muusikot ry on viettänyt 100-vuotisjuhlaa kuluneen vuoden aikana.
Sunnuntaina 17. marraskuuta yhdistyksen jäsenet kokoontuivat juhlavaan päivällistilaisuuteen Turun vanhalla Raatihuoneella. Tervehdykset osastolle toivat Muusikkojen liiton kunniapuheenjohtaja Raimo Vikström ja puheenjohtaja Ahti Vänttinen. Juhlavuonna pyöreitä merkkivuosiaan viettäneitä Turun Muusikkojen jäseniä muistettiin Muusikkojen liiton Muusikko edellä -teoksella. Musiikkiohjelmasta vastasi Turun konservatorion opiskelijoiden The Funiculars -yhtye.
Helmikuussa 2019 juhlavuoden kunniaksi järjestettiin Perinteinen Wieniläiskonsertti, jonka runkona olivat Turun filharmonisen orkesterin muusikot ja solisteina sopraano Marjukka Tepponen sekä baritoni Kevin Greenlaw. Elokuussa Turku Jazz Orchestra konsertoi osana juhlaohjelmaa Vartiovuoren kesäteatterilla solisteinaan Diandra ja Tero Lindberg.