Vietnamilainen artisti Mai Khoi vierailee Helsingissä

Vietnamilainen artisti Mai Khoi vierailee Helsingissä maaliskuussa 2018 Safe Haven Helsinki -projektin puitteissa. Muusikkojen liitto on yksi projektin yhteistyöjärjestöistä.

Mai Khoi on vietnamilainen artisti, joka yhdistää tuotannossaan perinteistä vietnamilaista musiikkia bluesiin, souliin ja rockiin. Mai Khoi käsittelee musiikissaan ja mediassa seksuaalisuutta, seksuaali- ja sukupuolivähemmistöjen oikeuksia sekä naisiin kohdistuvaa väkivaltaa. Häntä on kritisoitu Vietnamin mediassa radikaalina pidetystä toiminnastaan taiteilijana. Vuonna 2017 Mai Khoi nimitettiin ensimmäisenä vietnamilaisena taiteilijana kongressin demokratiaa ajavaan ryhmään.

Helsingin vierailu on osa Perpetuum Mobile ry:n organisoimaa, kotimaassaan uhattujen taiteilijoiden sananvapautta tukevaa Safe Haven Helsinki -projektia. Muusikkojen liitto on yksi projektin yhteistyöjärjestöistä.

Mai Khoi esiintyy G Livelabissa suomalaisten muusikkojen kanssa sunnuntaina 25. maaliskuuta klo 19.

Lisäksi Mai Khoita voi kuulla Malaga Barin tilaisuudessa 16. maaliskuuta klo 18 alkaen. Luvassa on keskustelua ja musiikkia.

Mai Khoin kotisivut >

Yhteistyössä: