Taiteilijaresidenssit

Muusikkojen liiton jäsenten käytössä on kolme taiteilijaresidenssiä. Ulkomaiden residenssit sijaitsevat Berliinin Kreuzbergissa ja Lontoon Fulhamissa, ja Villa Vikanin residenssissä Raaseporissa käytössä on kolme erillistä rakennusta.

Jäsenistö voi käyttää residenssejä esimerkiksi harjoitteluun tai muuhun työskentelyyn ja vaikkapa promootiotarkoituksiin. Koska kyseessä on ensisijaisesti työskentelyyn käytettävät residenssit, mukaan ei voi ottaa vieraita omia perheenjäseniä lukuun ottamatta. Villa Vikanin mökissä nro 2 voivat majoittua myös lemmikkieläimet, mutta muihin rakennuksiin lemmikkien tuominen on kielletty. Berliinin ja Lontoon residensseihin ei voi ottaa mukaan lemmikkieläimiä. Residenssit on varusteltu työskentelymahdollisuudet huomioiden.

Residenssit myönnetään jäsenistön käyttöön viikkokohtaisten arvontojen kautta puolivuosittain. Arvontaan voivat osallistua Muusikkojen liiton jäsenet, joiden jäsenyys on kestänyt hakuajankohtaan mennessä vähintään kuusi kuukautta. Tarkemmat hakuohjeet sekä hinnat ja hakuajat löytyvät residenssien omilta sivuilta.

Hakuajat

Villa Vikanin vuoden 2020 residenssiviikot 1-26 olivat haettavissa 17.-28.10. Arvonnan tuloksesta on ilmoitettu kaikille hakijoille henkilökohtaisesti. Arpomatta jäi viikkoja sekä päärakennuksesta että mökeistä. Kysy lisätietoja Muusikkojen liiton toimistosta: sml@muusikkojenliitto.fi

Berliinin ja Lontoon residenssien vuoden 2020 viikkojen 1–26 haku päättyi ma 9.9. Arvonnan tulos on ilmoitettu hakijoille.

Kaikkien residenssien vuoden 2019 viikot 27–52 on arvottu ja hakijoille on ilmoitettu arvonnan tuloksesta.