Taiteilijaresidenssit

Muusikkojen liiton jäsenten käytössä on kolme taiteilijaresidenssiä. Ulkomaiden residenssit sijaitsevat Berliinin Kreuzbergissa ja Lontoon Fulhamissa, ja Villa Vikanin residenssissä Raaseporissa käytössä on kolme erillistä rakennusta.

Jäsenistö voi käyttää residenssejä esimerkiksi harjoitteluun tai muuhun työskentelyyn ja vaikkapa promootiotarkoituksiin. Koska kyseessä on ensisijaisesti työskentelyyn käytettävät residenssit, mukaan ei voi ottaa vieraita omia perheenjäseniä lukuun ottamatta. Viikosta 27/2017 alkaen Villa Vikanin mökissä nro 2 voivat majoittua myös lemmikkieläimet, mutta muihin rakennuksiin lemmikkien tuominen on kielletty. Berliinin ja Lontoon residensseihin ei voi ottaa mukaan lemmikkieläimiä. Residenssit on varusteltu työskentelymahdollisuudet huomioiden.

Residenssit myönnetään jäsenistön käyttöön viikkokohtaisten arvontojen kautta puolivuosittain. Arvontaan voivat osallistua Muusikkojen liiton jäsenet, joiden jäsenyys on kestänyt hakuajankohtaan mennessä vähintään kuusi kuukautta. Tarkemmat hakuohjeet sekä hinnat ja hakuajat löytyvät residenssien omilta sivuilta.

Hakuajat

Vuoden 2017 residenssiviikkojen haku:

Villa Vikanin residenssit:

Vuoden 2017 viikkojen 27–52 haku alkaa maanantaina 20.3.2017 klo 10.00 ja päättyy maanantaina 3.4.2017 klo 10.00

Lisäksi Vikanissa on tarjolla vapaita viikkoja:
Päärakennus: viikot 16 ja 17.
Mökit: viikot 13, 16–23.

Varaa sähköpostitse: sml@muusikkojenliitto.fi

Berliinin ja Lontoon residenssit:

Muusikkojen liiton Berliinin ja Lontoon taiteilijaresidenssien vuoden 2017 viikot 27–52 olivat haettavissa 16.2.– 1.3.2017.
Vuoden 2018 alkupuolisko tulee haettavaksi kuluvan vuoden syksyllä. Asiasta tiedotetaan lisää myöhemmin.