Taiteilijaresidenssit

Muusikkojen liiton jäsenten käytössä on kolme taiteilijaresidenssiä. Ulkomaiden residenssit sijaitsevat Berliinin Kreuzbergissa ja Lontoon Fulhamissa, ja Villa Vikanin residenssissä Raaseporissa käytössä on kolme erillistä rakennusta.

Jäsenistö voi käyttää residenssejä esimerkiksi harjoitteluun tai muuhun työskentelyyn ja vaikkapa promootiotarkoituksiin. Koska kyseessä on ensisijaisesti työskentelyyn käytettävät residenssit, mukaan ei voi ottaa vieraita omia perheenjäseniä lukuun ottamatta. Viikosta 27/2017 alkaen Villa Vikanin mökissä nro 2 voivat majoittua myös lemmikkieläimet, mutta muihin rakennuksiin lemmikkien tuominen on kielletty. Berliinin ja Lontoon residensseihin ei voi ottaa mukaan lemmikkieläimiä. Residenssit on varusteltu työskentelymahdollisuudet huomioiden.

Residenssit myönnetään jäsenistön käyttöön viikkokohtaisten arvontojen kautta puolivuosittain. Arvontaan voivat osallistua Muusikkojen liiton jäsenet, joiden jäsenyys on kestänyt hakuajankohtaan mennessä vähintään kuusi kuukautta. Tarkemmat hakuohjeet sekä hinnat ja hakuajat löytyvät residenssien omilta sivuilta.

Hakuajat

Vuoden 2018 residenssiviikkojen haku:

Berliini ja Lontoo: vuoden 2018 viikkojen 27–52 haku alkaa torstaina 22.2. klo 10.00 ja päättyy maanantaina 5.3. klo 10.00.

Villa Vikan: vuoden 2018 viikkojen 27–52 haku alkaa maanantaina 12.3. klo 10.00 ja päättyy maanantaina 26.3. klo 10.00.

Berliinin ja Lontoon residenssien vuoden 2018 viikot 1–26 olivat haettavissa 24.8.–11.9. Kaikille määräaikaan mennessä hakeneille on ilmoitettu arpaonnestaan. Peruutuspaikoista ilmoitetaan ensisijaisesti kyseistä viikkoa hakeneille.

Villa Vikanin vuoden 2018 viikot 1–26 olivat haettavissa 19.–30.10.2017. Kaikille määräaikaan mennessä hakeneille on ilmoitettu arpaonnestaan. Vuoden ensimmäisellä vuosipuoliskolla on vielä tarjolla vapaita viikkoja. Kysy lisää Muusikkojen liiton toimistosta: sml@muusikkojenliitto.fi.