Taiteilijaresidenssit

Muusikkojen liiton jäsenten käytössä on kolme taiteilijaresidenssiä. Ulkomaiden residenssit sijaitsevat Berliinin Kreuzbergissa ja Lontoon Fulhamissa, ja Villa Vikanin residenssissä Raaseporissa käytössä on kolme erillistä rakennusta.

Jäsenistö voi käyttää residenssejä esimerkiksi harjoitteluun tai muuhun työskentelyyn ja vaikkapa promootiotarkoituksiin. Koska kyseessä on ensisijaisesti työskentelyyn käytettävät residenssit, mukaan ei voi ottaa vieraita omia perheenjäseniä lukuun ottamatta. Viikosta 27/2017 alkaen Villa Vikanin mökissä nro 2 voivat majoittua myös lemmikkieläimet, mutta muihin rakennuksiin lemmikkien tuominen on kielletty. Berliinin ja Lontoon residensseihin ei voi ottaa mukaan lemmikkieläimiä. Residenssit on varusteltu työskentelymahdollisuudet huomioiden.

Residenssit myönnetään jäsenistön käyttöön viikkokohtaisten arvontojen kautta puolivuosittain. Arvontaan voivat osallistua Muusikkojen liiton jäsenet, joiden jäsenyys on kestänyt hakuajankohtaan mennessä vähintään kuusi kuukautta. Tarkemmat hakuohjeet sekä hinnat ja hakuajat löytyvät residenssien omilta sivuilta.

Hakuajat

Vuoden 2018 residenssiviikkojen haku:

Berliinin ja Lontoon residenssien vuoden 2018 viikot 1–26 olivat haettavissa 24.8.–11.9. Kaikille määräaikaan mennessä hakeneille on ilmoitettu arpaonnestaan. Peruutuspaikoista ilmoitetaan ensisijaisesti kyseistä viikkoa hakeneille. Vuoden 2018 toinen vuosipuolisko tulee haettavaksi keväällä 2018. Asiasta tiedotetaan lisää myöhemmin.

Villa Vikanin vuoden 2018 viikot 1–26 olivat haettavissa 19.–30.10.2017. Kaikille määräaikaan mennessä hakeneille on ilmoitettu arpaonnestaan. Arpomatta jäi viikkoja sekä päärakennuksesta että mökeistä. Kysy lisää Muusikkojen liiton toimistosta: sml@muusikkojenliitto.fi.

Vuoden 2018 toinen vuosipuolisko tulee haettavaksi keväällä 2018, ja asiasta tiedotetaan lisää myöhemmin.