Muusikkojen liiton jäsenenä olet oikeutettu moniin palveluihin ja etuihin ja olet tervetullut liiton järjestämiin tapahtumiin.

Liity Muusikkojen liiton jäseneksi tästä!

Paikallisosasto

Paikallisosastot kuuluvat jäseninä Muusikkojen liittoon. Uusi jäsen liittyy yhteen paikallisosastoista, jonka johtokunta käsittelee jäsenhakemuksen ja vahvistaa jäsenyyden paikallisosastossa ja sen myötä Muusikkojen liitossa.

Muusikon tulot ja jäsenmaksu

Liiton jäsenmaksu määräytyy ansiotulojen mukaan. Siksi lomakkeessa pyydetään ilmoittamaan muusikon työstä saatavat palkkatulot (brutto) tai muusikkoyrityksestä saadut palkka- tai muut tulot. Mukaan ei lasketa apurahoja tai tekijänoikeuskorvauksia, eikä muusta kuin muusikon työstä saatuja tuloja. Jäsenmaksu on 1 % bruttotuloista tai vähintään 15 euroa kuukaudessa. Jäsenet, jotka maksavat jäsenmaksunsa itse, sijoitetaan jäsenmaksutaulukkoon (A–F) muusikontyöstä saatujen tulojen mukaan. Päätoimisen musiikinopiskelijan jäsenyys maksaa 9 e/kk.

Jos työskentelet toistaiseksi voimassa olevassa tai yli 3 kk jatkuvassa määräaikaisessa työsuhteessa jossakin kaupunginorkesterissa, RSO:ssa tai Suomen Kansallisoopperassa (orkesteri, kuoro, baletti, solistikunta, toimisto) täytä palkkatoimistossa valtakirja Muusikkojen liiton ja työttömyyskassan jäsenmaksun perimiseksi. Valtakirjan nojalla työnantaja perii liiton ja työttömyyskassan jäsenmaksut ja tilittää ne liitolle.

Muusikkojen Sairauskassa

Liittyessäsi Muusikkojen liittoon liityt samalla myös Muusikkojen Sairauskassan jäseneksi.

Työttömyyskassa Finka

Mikäli olet palkansaaja, voit samalla liittyä työttömyyskassa Finkan jäseneksi. Vuonna 2017 Finkan jäsenmaksu 14,50 e/kk. Päätoiminen yrittäjä ei ole oikeutettu työttömyyskassa Finkan maksamiin etuuksiin, ja voi liittyä yrittäjäkassaan.

Halutessasi voit myös tulostaa lomakkeen ja toimittaa sen täytettynä liiton toimistoon.