Liiton hallitus päätti Tampereen Livelab-hankkeesta

Muusikkojen liiton hallitus päätti joulukuun kokouksessaan lähteä toteuttamaan Tampereelle Frenckellin pannuhuoneelle suunniteltua musiikkiestradia. Hankkeen toteuttamismahdollisuuksia ja rahoitusta on selvitetty  vuoden 2017 aikana hallituksen toimeksiannosta. Selvityshanketta on vetänyt Annamaija Saarela, ja hankkeen pääsuunnittelija on Marco Casagrande.

Keskeisellä paikalla tamperelaisessa kulttuurimaisemassa sijaitseva rakennus kaipaa peruskorjausta, minkä jälkeen tila voidaan varustaa elävän musiikin tarpeisiin. Peruskorjaus ja -parannus toteutetaan Tampereen kaupungin toimesta. Liitto perustaa toimintaa varten Tampereelle yhtiön, joka vastaa tilan esitystekniikasta ja muusta liiketoiminnan edellyttämästä varustuksesta.

Konserttitila on suunniteltu vähintään 300 hengen yleisölle, ja alakertaan on suunnitteilla korkealuokkainen harjoitustila. Äänitekniikka ja muu varustus noudattelee Helsingin G Livelabista tuttua huippulaadukasta linjaa, jolla halutaan kohottaa vapaan kentän konserttitoiminnan tuotannollista laatua.