Konferenssi muusikon terveydestä 14.-16.6. Helsingissä

Suomen Musiikkilääketieteen yhdistys järjestää tulevana kesänä Helsingin konservatoriolla kansainvälisen muusikon terveyttä käsittelevän konferenssin. Sen teemana on muusikon elämänkaari. Konferenssi käsittelee muusikon elämäntaivalta nuoresta soittajasta ammattilaiseksi ja ikääntyväksi muusikoksi asti.

Konferenssi on tarkoitettu muusikoiden, musiikkihallinnon ja terveyden ammattilaisten (lääkäreiden, hoitajien, fysioterapeuttien, psykologien) ja näiden alojen opiskelijoiden kohtaamispaikaksi. Yhdessä opimme lisää muusikon vaivojen ennaltaehkäisystä ja hoidosta sekä saamme mahdollisuuden verkostoitua ja jakaa omia kokemuksiamme muille.

Odotamme konferenssiin pariasataa osallistujaa erityisesti Suomesta ja muista pohjoismaista.

Muusikkojen liiton jäsenille osallistuminen on tarjolla jäsenhintaan, ja lisäksi Freelancemuusikot ry ja Helsingin Muusikot ry tukevat omien jäsentensä osallistumista. Moni orkesteri ja musiikkioppilaitos tekee samoin. Voit kysyä työnantajaltasi asiasta.

Muusikon työterveyshuolto on avainasemassa muusikon terveyden hoidossa. Myös työterveyslääkäreiden ja työterveyshoitajien toivotaan osallistuvan konferenssiin, sillä se on ainutlaatuinen mahdollisuus oppia lisää muusikoiden terveydestä.

Hinnat liiton jäsenille:

150 e, ilmoittautuminen 30.4. mennessä