Kansainvälinen artistijärjestö IAO valitsi uuden puheenjohtajan

Kansainvälisen artistijärjestö IAO:n (International Artist Organisation) hallitus kokoontui helmikuun alussa Brysselissä päättämään uudesta puheenjohtajasta. IAO:n puheenjohtajana aiemmin toiminut Paul Pacifico siirtyi Iso-Britannian indie-levy-yhtiöiden kattojärjestö AIM:n toimitusjohtajaksi.

Puheenjohtajaksi valittiin espanjalainen pitkän linjan artisti ja CoArtis-järjestön edustaja Nacho Vega. Varapuheenjohtajaksi valittiin ranskalainen artisti ja paikallisen artistijärjestön LA GAM:n edustaja Suzanne Combo. Lisäksi kokouksessa valittiin Head of Operations, ja tehtävää hoitaa nyt Muusikkojen liiton lakiasiainpäällikkö Lottaliina Pokkinen.

IAO:n ajankohtaisiin asioihin kuuluvat mm. Fair Internet -kampanja ja valmisteilla oleva tekijänoikeusdirektiivi. Lisäksi IAO on valmistellut indie-levy-yhtiöiden reilujen toimintaperiaatteiden julistusta yhdessä yhtiöiden kansainvälisen kattojärjestön WIN:n (Worldwide Independent Network) kanssa.